måndag 23 september 2019

Senaste tiden


Det har varit full rulle sen vi kom hem från Elmia. På söndagen var Noelle och Wincent med föräldrar här på söndagsmiddag och fika. Visst är det bra med en storasyster som kan läsa saga, när de vuxna ska envisas med att sitta länge och prata vid middagsbordet.


På måndagen blev det några promenader, där vi bland annat titta hur Östgötateatern såg ute efter branden. Renoveringen är i full gång.


Det var en skön dag att promenera.


På tisdagen var jag till Linköping och hämtade barnen från fritids och dagis.


Sen blev det mellanmål och lek. Höstastrerna lyste förföriskt i trädgården.

På onsdagen träffade jag Jenny, vår tidigare revisor i Bostadsrättsföreningen och som nu är ersättare till mig. Hon gav mig många tips i min roll som internrevisor. Verkligen en bra handledare!
På kvällen var vi på information om hur vår el kommer bli framöver. Föreningen har investerat i solceller, men också att vi fått individuella mätare, som vi kan avläsa via nätet och att föreningen har ett abonnemang in i fastigheten.


På torsdagen blev det återigen promenader och en del praktiskt, som bakning.


I fredags förmiddag åkte Lennart till Bossings i Linköping med Ellen. Hon blev servad inför vintern.


På eftermiddagen körde vi bägge tillbaka till Linköping, där vi hämtade barnbarnen på frita och dagis. Det var onekligen lite höstkänsla när vi passerade de kultiverade fälten.


Vi firade Miras fyraårsdag i förskott! På tårtan blev det nyplockade smulgubbar! Hon firade gärna flera gånger. Det var kul att öppna paket!


På lördagen var jag till Finspång och umgicks med barbarnen där, så pappa fick fortsätta rusta huset, medan mamma var bortrest. Det var mycket de lärt sig sedan senast, som jag skulle titta på!


I går ägnade vi dagen åt att storstäda köket! Inte kul när det pågår men skönt när det är gjort!

I dag är det tvättstugan som gäller, men också att mangla dukar och stryka en gardin till köket.




3 kommentarer:

BP sa...

Östgötateaterns brand minns jag mycket väl, då man varnade för rök på tv och på nätet. Skönt att man har kommit redan så långt med reparationen.
Kul att höra att du också manglar tvätt. Jag manglar bara påslakan, vilket är väl värt besväret för första natten;-)

bm.lars.reseblogg sa...

Vilka härliga bilder, återigen.
Kul att umgås med barnbarnen när ni snart åker bort igen. Jag börjarnästan längta efter mina trots att vi bara varit borta en dryg månad....

Husbilen-Ellen sa...

BP,jag manglar linnedukar och ibland något annat, då jag är för lat att ta fram strykjärnet.
Bm o Lars: Visst är det härligt att få vara med barnbarnen. Gäller samla kramar innan vi ska iväg. Förstår att ni längtar efter era!