onsdag 1 januari 2020

Nyårsafton


Sen vi kom hem har det i stort sett varit grått och grått med endast en liten blå spricka på himmelen någon gång. Vi har haft det bra även i gråheten, då barn och barnbarn, liksom andra nära och kära lyst upp tillvaron för oss.
I går sprack det så äntligen upp och en svag sol lyste på oss och allt annat. Vilken skillnad!! Vi passade på att gå ut då. Nyponen lyste fint.


Men även stadsmiljön fick en annan lyster, som Hötorget i Norrköping.


I går vid 17-tiden gick vi ut på den upplysta Nyårspromenaden i Norrköping.


Grytgatan var som vanligt belyst av stora "kristallkronor".


Strykjärnet, Arbetetsmuseum är mitt i bilden.


Belysningen utanför Stadsmuseet lyste också fint!


Vid Västgötebacken fanns den här älgen!


Vid Dee Geer-hallen var det extra rödrosa ljus på vattnet och ett gammalt fabrikshus.


Åt andra hållet från bron kunde jag blicka mot Rådhuset och Strömsparken. Massor med marschaller var utplacerade överallt längs promenadvägen!


Under bron fanns färggrann cykelkonst! Kanske cyklar, som man tidigare hittat i vattnet.


Vid Revens grund lyste det fint!


Belysningen på Renströmmen och gamla Postettan speglade sig fint i Motala Ström.


På andra sidan bron såg det ut så här!


Vi gick till Tyska torget och Rådhuset.


Där pågick en föreställning av något slag vid en ring av isblock. Kung Bore var inte i närheten, så isblocken hade börjat smälta.


Senare på kvällen tog vi en selfi, med vilken vi önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!

8 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilka fantastiska fina bilder från Norrköping. Man kan nästan inte tro att det är i Sverige.
Er selfie är också jättefin och jag önskar er båda två ett riktigt fint 2020.
Kram, Ingrid

BP sa...

Vilka läckra utsmyckningar och framförallt vilken helt underbar belysning. Det är ljuskonst när den är som bäst. Helt otroligt! Stort tack att du delar med dig!

God Fortsättning till er med!

Ama de casa sa...

På bilderna ser det verkligen inte ett endaste dugg grått ut! Sååå fint!

Ha ett fortsatt toppenfint 2020!

bm.lars.reseblogg sa...

Vilken fin nyårsafton ni hade. På andra sidan Vättern såg vi ingen blå himmel, men ett nytt år fick vi ändå...
Ett riktigt fint 2020 önskas er!

Anki sa...

Läckra bilder! Tack för dem ... har tänkt åka in och titta på allt det fina, men inte kommit till skott - och snart är det väl för sent ...
God fortsättning!

sjusoverskan sa...

Vilken vacker stad du bor i! Här ute på landet är det bara mörkt!
Ett riktigt Gott Nytt till dej och Lennart!
Kram Inger

Matts Torebring sa...

Vackra kvällsbilder! Gott Nytt År!

Andersson Jesica sa...

Gott nytt år hälsning mina vänner ...
Idag delar jag mitt verkliga liv genombrott vittnesbörd om hur jag fick min ex tillbaka till älska mig ...
Jag vill att ni alla ska gå med mig för att tacka en fantastisk man. Gudar använder honom för att återställa mitt äktenskap hem från skilsmässa, för några veckor sedan kom min man som släpper mig för en annan kvinna tillbaka för att be om ursäkt för mig för försoning tillbaka till äktenskapet.
Till att börja med trodde jag aldrig att Dr.Oduduwa (dr.oduduwaspellcaster@gmail. Com) kan hjälpa mig att vinna tillbaka min ex-kärlek tillbaka från en annan kvinna, jag provade, jag följde uppriktigt följde Dr.ODUDUWA kärlek stavinstruktioner och det överraskar mig att efter tre dagar av att ha kastat kärleksförtrycksförbättringen, den andra dagen efter
min man ringde mig på telefon, vi talar snyggt, han ber om ursäkt ber mig förlåtelse, han tycker så ledsen över allt han har gjort fel mot mig, min man älskar mig fortfarande lika mycket som jag älskar honom mer. just nu är vi helt tillbaka tillsammans i kärlek, jag är väldigt nöjd med mitt nya liv som familj ... allt mitt tack till dr.Oduduwa.
Jag lovar Oduduwa att dela detta bra arbete med världen, verkligen Love-Spell-arbetet till mitt bästa. Jag rekommenderar starkt vänligen kontakta honom för lösning på varje kärleksförhållandekris idag ...
- Kärlek stava inkantationsbön för att få tillbaka ex kärlekspartner,
- Stava bön för att stoppa skilsmässa
- Stava bön för att vinna tillbaka Förtroende till förhållande
- Stava böner för att stoppa mardrömmar eller dåliga drömmar på natten.
- Kärleksförtryck för att locka nya kärlekskvinnor / män
- Om du vill få ditt eget barn.
- Stave Talisman ring för makter, rikedom och berömmelse.
- Örtvård och läkning mot alla blodsjukdomar.
 Jag bekräftar detta själv, det magiska kärlekstämningen fungerar. Det fungerar för mig och det kommer säkert att fungera till ditt bästa.
(dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)