söndag 2 februari 2020

Söndag igen

I måndags längtade jag efter något riktigt östgötskt, så det blev ett stort lass med raggmunk! Det smakade gott tillsammans med lingonsylt från IKEA.

På eftermiddagen fick vi besök av husbilsvännerna Birgitta och Lars-Åke, som är här på ön under ett antal veckor. Det var kul att träffas igen!

Under tisdagen hade vi praktiska bestyr, som att tvätta och handla i San Fernando.

På onsdagsmorgonen tog vi buss till Anfi-beach.

Där var vi med på champagnefrukost och firade Ann, som fyllde år!

Vi var ett 20-tal gäster, som efter en lång och god frukost fortsatte med båt till Puerto de Mogán.

Där gick vi runt och tittade på blomsterprakten. Vissa av oss tittade in i butiker,

medan andra vilade benen under tiden.

Det blev förstås en del nya foton med bougainvilleas,

trots att jag som Lennart sa, redan fotat motiven under ett antal besök här tidigare.

Värmen tog ut sin rätt, men som tur var fanns det vattenhål i skuggan.

De andra sökte sig sen ner till stranden för sol och bad och

då sa vi hej och tack för en fantastisk dag! Vi strosade upp mot busstationen och såg blommor på de afrikanska tulpanträden.

På torsdag eftermiddag spelade vi mölkky i Verdemar. Tone och Birger vann första omgångens spel.

I fredags var en vacker dag med varma calima-vindar. Efter promenerandet målande jag återigen en del.

På sen kväll var det ett jättefint fyrverkeri, som säkert höll på i 5-7 minuter. Det tog ett tag innan vi fattade vad det var och jag fick fram kameran.

I går var återigen en kanonfin dag, där vi tog en långpromenad och jag fotade den stora kaktusen, som blommar.

På kvällen tog vi bussen till San Agustin och hälsade på Birgitta och Lars-Åke.

Senare på kvällen gick vi till restaurang Mälaren och åt en god trerätters middag. Vi ser fram emot ett fortsatt umgänge!

Fina bilder som vanligt från "er" ö!
Buganvillean ser ju jättefin ut nu och tulpanträdet är vackert det med.
Det ser mysigt ut i Arguineguín.
Ha en skön söndagskväll!

bm.lars.reseblogg sa...

Vilka härliga bilder! Puerto de Mogan har vi vänner som åker till varje år. Det verkar vara ett riktigt mysigt ställe. Mitt enda besök på någon av Kanarieöarna är en charter vecka på Teneriffa för snart 30 år sedan, kanske dags att åka åt det hållet...
Plötsligt blev jag väldigt sugen på raggmunk....

Raggmunk äter man faktiskt inte bara i Östergötland utan i Stockholm och på Gran Canaria också;-) Å vilket lass du stekte. Det lär nog räcka för fler luncher/middagar.
Härliga bilder från Puerto de Mogán, och vilken rolig idé att ta båten dit med alla gäster för fortsatt firande av födelsedagsbarnet.

Solan sa...

Åhhh, underbara Puerto Mogán var favoritmålet för oss på tidigt 80-tal. Vi bodde alltid på hotellet vid den lokala stranden.
I hamnen låg segelbåtar på väg mot Västindien. Roligt kvällsliv på barerna med äventyrarna!
Vi återvände 20 år senare. Där jag tidigare joggat bland odlingarna låg nu stora hotellkomplex. Och massinvasion dagtid av "turister"... ������
Husbilshälsningar från Malaga

Dessan sa...

Ni ser ut att ha fullt upp med aktiviteter och vänner. Njuta av god mat och goa vänner. Kram

Unknown sa...

As stated by Stanford Medical, It's in fact the SINGLE reason women in this country get to live 10 years more and weigh an average of 19 kilos less than us.

(And actually, it has totally NOTHING to do with genetics or some secret diet and absolutely EVERYTHING related to "how" they are eating.)

BTW, What I said is "HOW", not "what"...

Click this link to see if this little questionnaire can help you find out your real weight loss possibilities