onsdag 17 februari 2021

Födelsedagar

 I år blev det lite annorlunda firande av våra födelsedagar. 

Förra året var det Lennart som fyllde 70 år och då gjorde vi en kryssning till Madeira och några av de andra Kanariska öarna.


I söndags firade vi honom i vår ensamhet i Norrköping. Strax efter lunch blev vi överraskade, då det klingade på dörren  och ett blomsterbud från Skärblacka hade lämnat blommor. 


I måndags var det så min tur att fira de 70 åren! Vi tog det lugnt på morgonen och jag fick te och rostat bröd på en bricka i sängen. Det hör inte till vanligheten. När jag stod i duschen ringde telefonen och Lennart fick prata en stund medan jag torkade av mig. Det var Yvonne och Mikael som överraskade med ett samtal från Maspalomas!


Jag hann precis få på mig kläderna så klingade det på dörren. Där utanför stod Anna med en vacker Hortensia från henne och Pers familjer. Så glad jag blev!


Jag var förstås tvungen att ta en bild på henne, där hon fick med sig sin 43-årspresent hem. Så glad, men saknade att få och ge en bamsekram! Hon hann/ville inte ta någon kaffe i dörrhålet utan fick med sig kaffebröd hem istället.


Hortensian, med sin vackra kruka, gjorde sig fint på tv-bänken.


Förmiddagskaffe blev det först vid 12 tiden. Vi hade bröd även om det inte blev med på kortet.


Det kom ett blombud till med en vacker bukett. På kortet stod det att älsklingen var avsändare!
Jag hann med ytterligare några telefonsamtal, MMS och Fb-hälsningar innan


jag serverades en god laxlunch.


Jag fick en ljuvlig tulpanbukett, som också hade vackra kvistar med små rosa blommor, men också knoppar som var som ett mellanting mellan tulpaner och rosor! Jag har kollat på nätet och tror det är eustoma grandiflorum, släkt med blåklockan. Den sorten fanns också med i buketten från Lennart.


Eftermiddagskaffe blev det förstås och resten av sachertårtan.


Det blev ytterligare telefonsamtal och 2 gånger facetime med grattis-sång från barnbarn med familjer. Sen skålade vi för en ljusnande framtid i alkoholfri cider.


I går när jag kom hem efter ett besök på regionsjukhuset i Linköping, hade jag tre mycket trevliga vykort i brevlåda! Det blev förstås mera telefonsamtal.


Senare kom ytterligare en underbar bukett! 
Tack alla för er uppvakning på min 70-års dag!!

7 kommentarer:

Ingrid sa...

Varmt grattis i efterskott på den stora dagen!
Hurra, hurra, hurra, hurra!
Kram, Ingrid

bm.lars.reseblogg sa...

Stort grattis i efterskott! Vi har också jämn födelsedag på mars och inte blir det någon golfresa till Portugal som för fem år sedan. Man får fira så gott det går!

JoY sa...

Grattis i efterskott. Ljuvligt att få så mycket blommor.

BP sa...

Stort, stort GRATTIS i efterskott till er båda, men speciellt till dig som nollade. Å uppvaktningen var det ju verkligen inget fel på, snarare tvärtom. Kul att även dottern hann förbi och höll distans - ja, visst är det trist just nu, men någon gång lär väl den där eländig pandemin vara slut...

PS. Skrattade gott åt era "coronafrisyrer" inklusive Lennarts skägg. Hahaha:-) DS.

sjusoverskan sa...

Men så roligt att du ändå fick en fin födelsedag med många som uppvaktade dej! Såg att det låg en fin knypplad duk under hortensian.
Stort GRATTIS i efterskott får du från mej!
Kram Inger

Matts Torebring sa...

Grattis i efterskott!

Elisabeth sa...

Tack för alla grattishälsningar!
Det var bra dagar, men visst längtar vi till att pandemin avklingar och vi kan ha ett eller flera riktiga kalas! Du har rätt BP, det är länge sen bäst föredatumet för frisörbesök gick ut!