fredag 19 mars 2021

Senaste tiden

 

Dagarna upprepar sig. Vi promenerar, tittar till Ellen och drömmer om varmare tider.

För att få lite omväxling har vi börjat laga mat varannan dag. en dag bjöd Lennart på en supergod köttfärspaj.


Några dagar har nordan dragit ned med snöblandat regn och andra dagar har det varit mer lockande att ta fram mobilkameran.

Vid gamla yllefabriker jobbar de för fullt med pålningsarbeten för ett nytt hus framför de gamla lokalerna. Ska bli spännande se hur det utvecklas.

Påskris har utplacerats på olika ställen, här på Gamla Torget.

Repslagaregatan blir smalare och växtlighet av något slag kommer att planeras i hålen.


Jag har fortsatt gå igenom fotografier och nu har jag gjort en fotobok om vår resa med Husbilen Ellen på Färöarna och Island. Den kom från Önskefoto häromdagen.


Jag blev riktigt nöjd med resultatet.


Jag utgick från drygt 1800 kort och en del av dem finns nu på de 120 sidorna i boken.


Andra stunder har jag fortsatt måla. Här en tavla nr 11 2021 som är 24x30x1,5 cm.


En med mörkare toner är nr 12 2021, 24x30x1,5 cm.


Nummer 10 2021 har formatet  2021 20x60x3 cm. Den blev en favorit, liksom


nummer 14 2021 med formatet 20x60x2 cm.


Så slutar jag för den här gången med den lilla nr 26 2021,  20x20x2 cm. Och den större nummer 6 2021 som har måtten 50x70x2 cm.
Ha en riktigt bra helg!!

7 kommentarer:

BP sa...

Ja, ni brukar ju vara på Gran Canaria så här års - i vanliga fall alltså. Gissar att ni längtar dit. Garanterat snö- och hagelfritt om man säger så, men ingen idé i dessa pandemitider, trots att just Gran Canaria klarat sig betydligt bättre än fastlandet.

Din fotobok är fantastisk! Så bra idé med stora bilder och bara en liten bildtext bredvid. Smart.

Din favotavla påminner om en orm som precis ätit middag. Riktigt läcker tavla. Gillas:-)

sjusoverskan sa...

Inte något ont som inte har något gott med sej...man får lite ordning på saker som bara ligger! Fotoboken blev fantastisk!
Kram och ha det gott! Inger

Margaretha Lillvik sa...

Den fina bilden med påskriset gjorde mig påmind om att gå ut och plocka lite ris.....det är ju bara 2 veckor kvar till Påsk. Fina tavlor har du också gjort. Här har det inte blivit så mycket gjort pga min värk i rygg och huvud, men nu är jag bra tack vare en naturterapeut som jobbat med min rygg och huvud. Husbilen får vila några veckor till, de visar inte något vidare väder till påsk heller. Vi tar det lugnt och hoppas på att kunna gå ut i trädgården och fixa lite. I år har vi ingen stuga som behöver ses över.

Freedomtravel sa...

Bra idé att laga mat varannan dag! (Även om jag iofs gillar att Peter lagar mat alla dagar ;)) Och vilken fin fotobok, trevligt minne!

bm.lars.reseblogg sa...

Ytterligare en fin fotobok! Visst är det kul, men tid tar det. Vi tycker Ellen ser ut som om hon längtar ut ur sin vrå. Vi hämtade hem vår igår (men tyvärr lyste någon varningslampa, så nu blir det verkstad innan premiären....

Hedwig sa...

Den fotoboken lär bli ett kärt minne, ser så spännsnde ut.
Och fina tavlor, säger bara åhhh...

Elisabeth sa...

Tack för kommentarerna. Dagarna rullar på. Jag blev verkligen nöjd med fotoboken och några tavlor jag gjort. Visst längtar vi till GC men nu är det som det är. snart dags för att ta ut Ellen på rull i stället.