tisdag 6 juni 2023

Efter Ölandsresan


 Efter Ölandsresan har vi fortsatt med våra promenader i Norrköping. Gullregnet blommade för fullt!

Vi har varit till Skärblacka och firat Monica, som fyllde 87 år. 

När vi var i Skärblacka passade vi på att se oss omkring i samhället. På Folketshusvägen bygger man upp tre nya hyreshus. De som var där revs för många år sen. Placeringen verkar vara som tidigare, men färgen skiljer. 

Från Skärblacka fortsatte vi till Finspång och var på Kulturhuset och lyssnade på blåsare, där bl.a. Noelle spelade klarinett. Wincent fick sitta i publiken och lyssna i stället för att spela saxofon. Målvakten Wincent hade några dagar tidigare fått en fotboll i ansiktet, med lösa tänder som följd!

Vi har promenerat och tittat runt på olika områden i Norrköping. Där blommar oxeln och kastanj.


En annan dag testade vi cyklarna. Det blev en tur till Åby,


där vi åt en riktigt god lunch på Åby Krog.  


Där fanns det också oxel, som blommade.


En annan dag hade ett stort gäng ungdomar samlats i Karl Johans park. Säkert var det fest på gång!


För mig blev det fest, när vi av en händelse kom in på Domino Gallerian och det där bjöds på sockervadd. Även gamla barn fick sockervadd! Det visade sig var marknadsafton i affärerna.

Vi fortsatte till Linden och en häftig Mini lockade mig. Den var inte så bekväm, när jag skulle ur bilen, så det blev ingen sån.

Liknande färg som bilen hade den blommande senapen dagen därpå, när vi följde Söderleden. Lupinerna blommar också.

4 kommentarer:

BP sa...

Som gammal fotbollsmålvakt vet jag precis vad stackars Wincent genomgår just nu. Nu klarade jag mig från lösa tänder, men jag fick sy fem stygn inne i munnen. Men lite svinn får man väl räkna med;-)
Jättekul att Noelle spelar klarinett, trodde det var mera ett instrument för killar.
Gillar bilden med minin. Hade en "äkta" Mini Cooper på 1980-talet. Och den var inte bekväm den heller;-)

Margaretha Lillvik sa...

Så roligt att en tjej spelar klarenett. Tråkigt för Wincent med fotbollen, men det är väl sådant som händer. Här njuter vi av solen och värmen, som är lite för mycket när den kommer upp till 25 gr.

Monica sa...

Hej kom hit från Matts. Och tittar på fina sommarbilder men sen fick jag minnen om tänder. En cykelolycka på sommarlovet som 8-åring och alla permanenta framtänder uppe och nere hängde löst. Det ordnade sig och sommaren gick. Var fler skador med käke och knä men man klarar mycket som barn. Tog det med ro men minns. Och vill säga det att alla tänder växte fast och än idag har jag inte haft ett hål i någon av dem.

Så hoppas att det går lika bra för Wincent.

bmlarsreseblogg sa...

Vilka fina försommardagar ni haft. Skoj att följa barnbarnens intressen. För vår del blir det uteslutande idrott (ingen musik tyvärr). Är det inte handboll och fotboll så är det innebandy och tennis.