fredag 9 februari 2024

Blomsterprakt, kalima och umgänge


 Blomsterprakten är ljuvlig. Hibiskus finna i många färgkombinationer!

Vi har umgåtts med en del vänner. Elisabet och Jussi var här på fika och sen blev det spel.

Vi har också spelat Sequence och

och Mölkky. Förra veckan vann Temenuzhka!

En annan dag var Inette och Klaas här på kaffe. Det blev en del tips om platser i Nederländerna, bland annat erbjöd de ställplats på sin gård!

Vi har haft en hel del dagar med Kalima, men när den avtar får vi passa på att tvätta, 

handla och

umgås. Här var vi hos Louise och Ralph under skuggan av deras markis.

När vi kom hem på kvällen tändes ytterlampan när vi närmade oss.

Min tand fortsatte bråka med mig och jag fick ta mig upp till El Tablero för ett nytt tandläkarbesök. På vägen fotade jag några av växterna som jag passerade.

Nyutslagna dubbla Nerium,

Afrikanskt tulpanträd och

och den endemiska busken Echium decaisnei Tajinaste Blanco.



3 kommentarer:

bmlarsreseblogg sa...

Som vanligt vackra foton på växter men fy att din tand ska bråka. Det är inte kul med tandläkarbesök. Annars ser det ut som ni har ett härligt liv med goda vänner och lagom med aktiviteter.

Margareta Lillvik sa...

Så trevligt ni har med vänner. Tandläkarbesök har vi gjort i många länder och de är minst lika bra som hemma. Kul att få namnen på blommor och buskar. Nerium köpte jag hemma på Lidl, men den går ju inte hos oss i kylan. Däremot här i Spanien finns det gott om dem. Regn här idag, men solen är ju inte långt borta. Ha det gott.

Elisabeth sa...

Tack för era kommentarer. Jag är inte så flitig med skrivandet. Dagarna upprepar sig gärna. Hur som har tanden blivit bra!