fredag 15 maj 2015

Husbilsklubbens årsmöte på Himmelstalund i Norrköping


Det kom många bilar under gårdagen. Mellan kl 11- 13.00 satt jag och Lizzy vid informationsdisken och tog emot nyanlända. De blev avprickade samt fick en påse med information mm.


Jag hann också med att få information hur man knyter/väver band. Rose-Marie hade mycket att informera om. Det var tekniker, som var lätta att göra och ha med i en husbilen. Här har jag påbörjat en snodd till en nyckelring.


I går hade vi årsdag och det firade vi med champange, jordgubbar och god choklad från Jolla


Tanken var att vi skulle ha knytis utomhus på kvällen, men det blåste kallt när solen dalade, så


Birgitta och Nils-Åke kom över till oss.


I morse tog vi bussen ut till Bråvalla, där lyste rapsfälten gula.


På gamla F 13, Bråvalla, var det en mässa "Hus på hjul". Vi tittade runt på husbilar, tillbehör och kringarrangemang. Jag fastnade för veteranbilar med matchande husvagn.


Det här tyckte jag var ett stiligt ekipage!


Här var en Chevrolet, som drog en  Airstream.


En blick in i Airstreamen. Nostalgi på högnivå!

Genomblåsta tog vi bussen tillbaka till Himmelstalund. Där smakade det bra med kaffe inne i Ellen.

Jag har hunnit träffa två av bloggvännerna, Dessan med bloggen Vardagsglitter och Yvonne med bloggen Joy tillsammans. Jag hoppas vi hinner pratas vid mera.

3 kommentarer:

Lennart och hans tankar sa...

Trevligt med bobilsträffar!

Ha de gott!

BP sa...

Vilka läckra kult ekipage - dregel, dregel. Airstreamern tar jag direkt - så himla kultig! Kul att se att ni klarade er från regn också. Hoppas ni klarar hela hegen!

FREEDOMtravel sa...

Roligt med bilder från mässan! Den hade jag gärna besökt om vi varit hemma.