tisdag 21 juli 2015

Norrköpng - Skärblacka - Linköping


Till lunch blev det nygräddade våfflor med gräddfil, hackad lök och rom serverat påbalkongen. Det smakade riktigt gott!
Sen for jag ut till Skärblacka och träffade den som köpt mammas lägenhet. Allt var städat till belåtenhet. Överlämningen av lägenheten kommer ske i nästa vecka.
Jag åkte vidare till Linköping och hämtade minstingen på dagis, så det inte skulle bli så lång dag för honom. Det regnade så vi fick busa inomhus.


Innan jag for hem igen, blev jag bjuden på en jättegod fiskrätt med varm potatissallad och hemgjord pesto på ruccola. Efter en stor blöt puss på munnen skildes vi åt!

1 kommentar:

BP sa...

Alltså det är första gången ja ser en "matig" våffla. Herregud såååååå gott! Har isserligen aldrig gjort egna våfflor, men eftersom jag inte gillar söta "pålägg" så blev jag faktiskt riktigt sugen där. Påminner om Langos, fast betydligt mindre fett. Mums!