torsdag 26 januari 2017

Riktigt blå himmel


I går var det en del praktiska bestyr, som tvättning och lite städning. Till resten tog vi det lugnt på altanen.


Först vid 16-tiden blev det full rulle mot Maspalomas sjukhus. Då gav SOS International signal om att de inte fått någon journal för bedömning, från den ortoped jag besökte förra veckan. Fick tag i en svensk tolk, som hjälpte oss få fram journalanteckningar och som mailades iväg. Har inte hört något från SOS International under dagen. Hoppas innerligt de godkänner under morgondagen. Jag har tid för magnetröntgen kl 18 i morgon kväll. Känns inte helt optimalt.


I dag gick vi till San Fernando med "Dramaten", för att göra veckohandeln. Vi sneddade genom några bosdagdskvarter med smala gator.


Där hade Änglatrumpeterna börjat blomma. Den här stod på en skuggig plats.


 I dag handlade vi på Spar. De har en fin fiskavdelning och vi fastnade för Dorada Grande och räkor.


Vi fick förstås hjälp att rensa fisken.


Fiskarna var stora och  med tanke på 5:2-dagen, fick en firre vila i kylskåpet tills i morgon och en blev kokt/fick sjuda.


Kanske inte den tjusigaste uppläggningen, men det smakade gott med citronsås till.
Efter lunchen har vi ägnat oss åt läsning på altanen.


 Jag avslutar med en gul Änglatrumpet, sen förmiddagens promenad.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det ordnar sig med allt inför läk. besöket! Fiak är gott svårt att få snyggt på bild. Fantastiska Änglatrumpeter!

Matts Torebring sa...

Jag gillar de vackra blommorna.

Lennart och hans tankar sa...

Dorada är en jättefavorit!

BP sa...

Hoppas det ordnar sig med din undersökning av axeln. Men visst står Försäkringskassan för notan om man har deras EU-kort!??

Doradan - ja, den våldtog ni nog måste jag säga;-) Vi äter den ofta på restaurang i Benidorm å där ser den betydligt "trevligare" ut om jag får säga så;-)

Seabream (Dorada) finns faktiskt hos den lokala ICA också. Här rensas den såklart, men skinnet ska vara kvar. Sedan... äsch, jag slutar här. Gå ut och ät den på restaurang istället;)

JoY sa...

Visst är Änglatrumpeten en underbar blomma och såå stora dom kan bli.
Hur ser eran 5:2 dag, vad äter ni, frukost/lunch/ middag?
Kram