måndag 19 november 2018

Senaste dagarna


På kvällspromenaden i lördags, såg vi att det nog hade regnat lite mer uppe i bergen. Det rann fortfarande vatten i Barranco de Maspalomas.


I söndags tog vi det lugnt på hemmaplan. Gjorde lite god söndagsmiddag, stekte kalkonskivor och rostade rotsaker samt sallad. Vi gick förstås några vändor, men det blev inga foton tagna.


På förmiddagen idag gick vi ner till Faro och tittade på vågorna och mängden våghalsar som surfade på vågorna.


Det är ett mäktigt ljud att lyssna till, samtidigt som vi kunde följa balanskonsterna!


Där barnbarnen badade för några dagar sen, var det nu röd flagg och stora delar av sandstranden hade spolats ut i havet.


Stranden åt andra hållet.


Jag har handfållat två dukar till lilla bordet och teknikskåpet. När jag nu saknar symaskin, så får jag plocka fram gamla kunskaper. Jag tycker det blev mer ombonat med duk under ljuslyktorna.


Från andra hållet är rummet så här. Inte stort, men vi trivs!


På eftermiddagen blev det Elisabeth-kaffe på altanen.

8 kommentarer:

BP sa...

Nu har även ni sett "lite" vatten i barrancon;-) När var där senast var det ännu värre. I slutet av barrancon hade alla husen översvämmats av vattenmassorna.

Älskar färgvalet i er bungalow. Alla mina favo färger är representerade. Otroligt läckert och glatt!

Dessan sa...

Klart det är trevligt med dukar☺️Fint ni har i ert rum o glad ser du ut på bilden 👍☺️Kram

Ingrid sa...

Ni ser ut att ha det riktigt trivsamt tycker jag.
Och även om solen inte lyser hela tiden så slipper ni i alla fall halka. Jag for pladask på rygg i dag när jag skulle gå nerför en hal ramp och är väldigt glad att jag sitter här och inte på akuten.
Kram, Ingrid

Rolle o Carina sa...

Fint och glatt skall det vara i Solens land! :-)

Ha det gott o njut....

Husbilen-Ellen sa...

Ett bord och stolar från förra ägaren styrde vårt färgval. Känns som 70-tal för mig!!

Husbilen-Ellen sa...

Jag är nöjd med tillvaron, så visst är jag glad!!

Husbilen-Ellen sa...

Hoppas innerligt att du inte fick men efter din vurpa. Här är det promenadvänligt, men vi får se upp för en del ojämnheter.

Husbilen-Ellen sa...

Håller med!!