lördag 17 november 2018

Tisdag - lördag

I tisdags for vi i väg med bussen till Arguineguin.

Där startade vi med kaffe, "näskaffe" som Sigge skrev på Fb.

Sen gick vi runt på marknaden en liten stund, tyckte jag och längre tyckte Lennart. Jag hittade en lokal konstnärinna,

som bland annat gjorde vackra örhängen av sand, som hon målade. De röda till höger är inplastade fjärilsvingar, som jag hittade senare på vår promenad igenom orten.

Jag blev också i hatten, en svart och en blå fick följa med hem.

Vi gick runt och kom ner och gick längs stranden, så vi närmade oss nästa samhälle.

I onsdags hade vi besök av byggare Thomas och en expert på våra värmepumpar. Någon gång i nästa vecka ska de bli till 100% bra.

I torsdags handlade vi i San Fernando innan vi tog emot middagsgäster, där några blev kvar över natten.

I går förmiddag återbördade vi dem till föräldrarna och fick med några simkorvar tillbaka hem, sedan vi tittat på hur simförmågan utvecklats.

I dag är det en grå och blåsig dag. Himlen grät till och med sen vi varit ned till hotell Dunas och vinkat av dem, när flygbussen kom. Ett oväder är på väg från Teneriffa och varningar har utgått för norra delen av Gran Canaria. Nu vid 14.45 verkar ovädret även tangera oss, för nu kommer det några fler regnstänk. Fortfarande är det varmt, 21,7 grader!

Margaretha Lillvik sa...

Så fina örhängen ....de där fjärilsvingarna gillade jag. Idag hade de lovat regn, men här har vi klarat oss, även om det varit mulet runt omkring.

Örhängena gjorda av sand är ju helt fantastiskt fina. Även de svarta tillsammans med hatten är otroligt snygga. Inplastade fjärilsvingar däremot är inte mitt stuk.
Såg på väderkartan att i stort sett hela Spanien samt de spanska öarna har ett rejält lågtrycksområde över sig just nu. Men de flesta av dina bilder visar ju en blå himmel. Dåligt väder är ju aldrig långvarigt på Gran Canaria.

Jag gillar de röda fjärilsvingarna, som örhängen. Vi har fått några regndroppar och sen en kortare regnskur, men i bergen och på norra delen av ön har det nog regnat en hel del. Här är fortfarande varmt, nu 20:55 är det 20,5 grader.

Jag gillade bägge typerna av örhängen.
Dåligt väder från Teneriffa hållet har kommit till ön. Varningar för vind och regn i norra delen av ön. Få se om vi klarar oss eller om det kommer något under natten.

Ama de casa sa...

Vilken härlig tur! Såg ut som man skulle kunna få grädde på näsan av det där näskaffet ;-)
Här har vi haft grått och kulet länge nu. Fast temperaturen är ändå rätt ok, upp mot 20 grader ändå.

Rolle o Carina sa...

Ni ser ut att ha det gott på ön,inte så svårt det! :-)

Ha det gott.....

Ja vi följer er på spansk tv och kan se att vi har betydligt bättre väder här,även temperaturmässigt.

Här kan vi verkligen ta vara på dagen i dag!!