tisdag 7 maj 2019

Bussresa till Stockholm


I går morse tog jag Flixbussen till Cityterminalen i Stockholm. Resan upp tog drygt två timmar. Sen blev det gröna linjen till Medborgarplatsen och därifrån Tvärbanan till Sickla kaj. Jag tror inte jag har åkt tunnelbana sen jag slutade jobba och det är snart 8 år sen. En hel del var förändrat. Nu använde jag en app för att betala tunnelbanebiljetten i stället för remsorna.


Min tidigare arbetskamrat Ingvor mötte mig vid hållplatsen och så gick vi hem till dem och fikade.


Senare tog vi en promenad i området.


Det var vackert, men blåsten var kall.


Många varierande hus.


Några båtar var sjösatta.


Det var mörka mol i kanterna, men solen lyste på oss, när vi tog båt över till andra sidan.


Här närmade vi oss bryggan. Huset bakom det vänstra var vårt mål. Där åt vi en god lunchbuffé med mycket trevligt prat!


Efter maten fortsatte vi promenera längst kajerna. En vilopaus behövde vi. Vi hade mycket att prata om och det fortsatte vi med även sen vi kom tillbaka hem till Ingvor. Då hade solen värmt den inglasade uteplatsen, så det var skönt att sitta där. Timmarna gick jättefort och snart hade klockan passerat sjutton och det var dags för mig att gå till Tvärbanan för vidare hemtransport igen.
Stort tack till er bägge för en supertrevlig dag!!


2 kommentarer:

Ingrid sa...

Visst är det trevligt med en tur till Stockholm då och då. Jag var ju där förra veckan och hade ett par fina dagar tillsammans med min syster.
Ha en fin onsdag!
Kram, Ingrid

BP sa...

Då har du varit i fina Hammarby Sjöstad, ett av stor-Stockholms roligaste och coolaste områden enligt mig. Dessutom är det ju Söder förstås, bara en sådan sak;-) Vi åker dit ganska ofta under sommaren. Mycket att se, många restauranger/barer och en härlig avslappnad stämning.