måndag 25 november 2019

El Palmeral - Mercadona - Meloneras - Faro - El Palmeral


Vår promenad under gårdagen. Jag passade på att prova en ny app, som Lennart installerat i min telefon. Slingan vi gick blev som ovan.


Vi hade en skön morgon på altanen innan vi bestämde oss för att ta en promenad.


Bensinstationen vid rondellen mot Faro visar att det är bra bensin och dieselpriser här på ön.


Vi gick förbi Maspalomas sjukhus. Där var jag besökare några gånger för några år sen. Fick då bra service.


Vi fortsatte förbi golfbanan


ner till Meloneras strand.


Jag tog en paus vid muren och


tittade på några, som gav sig ut i vattnet.


Längre fram utefter strandpromenaden passerade vi den här kaktusen.


Längre fram såg vi en folksamling.


Detvaren kvinna som spelade violin - "Champange-galopp! Riktigt bra!


Vi närmade oss Faro och


fortsatte längs spängerna utefter stranden.


Det var som vanligt mycket folk, som rörde på stranden.


Molnen mörknade,som här vid den lilla insjön.


Uppe i bergen regnade det säkert.


Nästan hemma fotade jag den här vackra vita Plumerian, Plumeria alba, ett högt träd.


Häromdagen fick jag ett mms. som inte ville komma upp. I dag hämtade jag ned det från Telia. Det visade sig vara en bild på ett vykort jag skrev till min väninna Gunnels 2-årsdag, 1956. Så kul att få! Hennes mamma hade sparat det under alla år och nu hittat Gunnel det, när hon tog hand om saker efter sin mamma. Jag kunde inte skriva som 5-åring, så mamma måste ha skrivit först och att jag sen
skrev av.

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Vilken vacker klänning den där violinisten har!
Och så roligt med det gamla kortet.
Kram, Ingrid

BP sa...

Helt underbara bilder! Kan berätta att det inte regnade i bergen. Susjos och hennes man flydde nämligen molnen i Playa del Ingles och åkte upp i bergen, där solen sken.
Vilket nostalgiskt minne med vykortet. Så omtänksamt att skicka det till dig.

bm.lars.reseblogg sa...

Så kul att få tillbaka kortet som du säkert använt stor möda till att plita.
Vad är det för app du använt för att märka ut er gångväg? Jag har letat efter något liknande.

Dessan sa...

Vilka härliga promenader ni kan göra på dagarna i värmen...härligt :) Kram

Ama de casa sa...

Vilken härlig promenad och vilken rolig app som visar rutten. Själv har jag bara en som visar hur många steg jag tagit och hur långt och länge jag gått.

Verkligen snällt att skicka över det där kortet till dig - vilket minne att ha!