söndag 17 november 2019

Juldekorationer börjar sättas upp


I tisdags gick vi till San Fernando. Då höll man på sätta upp julbelysning på gatubelysningen.


När vi kom in på en av kinesbutikerna, så var tomtar och andra julprylar framställda!


När vi kom hem gjorde jag min första glutenfria paj. Den blev god, så det kan nog bli fler.


På eftermiddagen passade jag på att måla mellan fönster och jalisi i sovrummet. Hade tänkt det länge, men nu först fanns penseln hemma. Det var mulet men varmt, så det torkade fort.


Lennart plockade snabbt ihop en liten skohylla, men sen var det många pinnar som skulle målas.


På onsdagens promenad gick vi förbi parken nära bensinstationen vid GC 500 mot Mercadona. Cykelvägen har varit avstängd en längre tid då bron rivits och man stensatt bäckfåran. Nu var en ny bro gjuten och


en man höll på att sätta upp staket.


På torsdagen spelade vi Mölkky och Jussi vann. Vi kvinnor är inte speciellt lyckosamma.
Efter spelet gick vi till Holiday World och träffade GCfriends gänget som skulle spela Bowling.


Vi var med som åskådare,


medan många andra spelade. Jag testade ett klot, men det var för tungt för min axel, men Lennart kanske är med nästa gång.


I baren kunde jag få både glutenfri pizza och glutenfri öl. Första testen av bägge delarna och det var helt ok!


På hemmaplan fotade jag ett bi, som var på väg till Kristi Törnekronas blommor.


I fredags eftermiddag och kväll var Ann och Leffe här på fika, lite annan dryck och senare mat. Vi hade mycket att prata om och tiden försvann snabbt.


Vi följde dem till busshållplatsen, så de inte skulle irra bort sig. På hemvägen passerade vi Holiday World och dess pariserhjul.


I går blev det en promenad till Lidl och på återvägen stannade vi i San Fernando och fikade innan sista etappen hem.


I dag har det varit en mulen och blåsig dag, så det blev bara en längre promenad, sedan jag bakat bröd.

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Ni har så mycket trevligt er för!
I Stockholm tändes julbelysningarna i går, eller om det var i fredags?
Jag ska till Visby på tisdag, få se om det lyser någonting där då.
Kram, Ingrid

Anki sa...

Lite julpynt får man leva med, men inte den helgalna hysterin som uppstått allt tidigare för varje år här hemma. Tur man bor i skogen och slipper se det varje dag :)
Ni ser ut att ha det trevligt som alltid!
Ha det fortsatt gott!

BP sa...

Japp, juldekorationerna har kommit upp här med. I lördags sattes upp en miljon(!!!) LED-lampor i alla möjliga och omöjliga former upp på Stockholms gator och torg. Tack och lov att Täby och Täby Centrum väntar med det...

Jättebra att man nu även kan får glutenfri mat och dryck på en turistort. Visste faktiskt inte att det fanns glutenfri öl...

Sen sista bilden är ju en dröm!

bm.lars.reseblogg sa...

Juldekorationer får vi väl se när vi kommer hem i slutet av veckan. Börjar det närma sig första advent tycker vi det är helt ok även om tomtar inte riktigt passar in i värme och strålande sol.