måndag 21 september 2020

Fortsättning på utflykten med Ellen

I går morse for vi från Skedshults badplats, där vi sov över natten.

De vackra höstfärgerna börjar komma på väg upp mot Åtvidaberg.

Vi åkte mindre vägar förbi Mormorsgruvan, Grebo

och passerar grindstugan till Sturefors slott.

Dagens etappmål var Vidingsjö Motionscenter, där vi träffade sonen med familj. Cyklarna plockades fram och vi tog en liten tur i området, anpassade både till oss gamlingar, men också till 5-åringen som trampade på bra.

Vår tur på cyklarna.

Sonen fixade lunchen och

vi njöt av maten och umgänget i solen.

Vi fortsatte till Ullstämma där det blev lek i träningsredskapen. Där hejade jag bara på!

När vi kom tillbaka till motionscentret fanns det mera prylar att visa sina färdigheter i!

Vi sa hej till varandra efter en skön dag utomhus och for vidare förbi Berg och Stjärnorp, med den gamla eken.

Vi stannade på ställplatsen vid Sandvik Camping och gick sen runt och tittade på området. Det var första gången vi stannade där.

Badplatsen och gräsmattan ovanför stranden var en allmän badplats. Ovanför gräset fanns campingen. Riktigt fint och trevligt. Vi träffade ett par från Göteborg med en likadan husbil som Ellen! Ett trevligt möte.

I morse städade vi Ellen

och tog en promenad i området innan

vi for vidare över Vånga mot Norrköping. Vi skulle hem och stänga vädringsventilerna, för att slippa brandrök från de brinnande flishögarna på Händelö, för att sen fortsätta norrut. På vägen till Norrköping
fick jag telefon från Vrinnevi, att komma till röntgen under morgondagen.

I det läget blev hemfärden uppskjuten och Lennart styrde Ellen via Hults bruk till

Ågelsjön,

där vi tog en promenad.

och så åt vi en sen lunch innan vi åkte hem. Det blev en fin dag även om planerna ändrades en del.

Dagens resa med Ellen.

Margaretha Lillvik sa...

Fina höstbilder och trevligt med barnbarn. Blir många besök hos både läkare och tandläkare i höst....tur vi inte planerat in någon längre resa.

Det är u det som är så kul när man är pensionär. Man kan ändra planer helt spontant.
Vilken fin hösttur med läckra bilder:-)

bm.lars.reseblogg sa...

Det är väl största fördelen med husbil, man kan planera om man vill, men planerna kan ändras hur enkelt som helst. Det blev hur som helst en fin höst utflykt!