söndag 4 oktober 2020

Senaste dagarna

 


I fredags var det en del styr här hemma, som att baka surdegsrågbröd jästa i korgar. Sen var det också hög tid för att ta fram dammtrasa och dammsugare. Inte kul, men väldigt trevligt när det är gjort!

I fredags  och lördags målade jag på en tavla, som jag gjorde för några år sen, men som jag tyckte blev för mörk. Ännu återstår en del innan den blir som jag tänkt.

I går var vi till restaurang Indian Garden och åt en god tre-rätters middag. Här åt vi huvudrätten, Lamb Shank Rogan Josh. Det är örtmarinerad lammlägg med lins- och lammfärssås. Mums så gott! Vi njöt stort av 70-årspresenten från Birgitta och Göran!


I dag bulsade jag på mig en massa kläder innan vi for i väg till Vidingsjö motionscenter i Linköping. Där träffade vi 


Per med familj.


Klätterställningen är kul!


Senare vankades det grillad korv av alla de slag. Lammkorven var populär. Vi passade på att gratulera Ann-Sofi, som inte vill vara med på bild. Det gjorde även hennes föräldrar, som kommit ner från Stockholm.

Vi hade det riktigt trevligt trots gråväder och lite vind. Grillad korv, varm choklad, kaffe och äpplekaka med vispgrädde hjälpte till att hålla värmen! Tack för allt!!

2 kommentarer:

BP sa...

Tavlan gillar jag. Idén med blixtnedslaget och det ljusblå regnet är schysst.
Vilken rolig grilleftermiddag ni hade. Jätteroligt med sådana offentliga grillplatser som verkligen har utnyttjats till fullo i år.

bm.lars.reseblogg sa...

Vilken bra idé med restaurangbesök som födelsedagspresent!
Det är ju också en bra idé att träffas ute och t ex grilla när man ska fira födelsedag och vara några flera! Det finns som sagt var inget dåligt väder, bara dåliga kläder...