söndag 24 januari 2016

La Marina


På förmiddagen var det lite svalt, men ju högre solen kom på himlen, ju varmare blev det. Vi tog en promenad in till samhället, ca 1 km. Vi gick till skylten på andra änden av orten och då hade jag gått 5000 steg.


Utefter gatan fanns vackra blommande träd.


När jag var liten hade min mamma såna här krukväxter och hon kallade dem för blommande lönn.


Vi njöt i solen över var sin kopp kaffe, innan vi gick tillbaka till ställplatsen.


På återvägen passerade vi en "liten" julstjärna


och ett fällt med kronärtskockor.


Söndagsmiddagen åt vi utomhus i solen, då ca 22 grader. Det blev en god kalkonmåltid.


Gårdagens inlägg lockade hit två svenska husbilar. Här Inger och Bosse frön Ö-vik och Helena och Kurt från Öland. Kul att träffa nya husbilsvänner.

8 kommentarer:

Nils Åke Hansson sa...

ser fram mot att få färska kronärtskockor att koka, Bra för magen även råa köttet i mitten
Fina bilder

Ingrid sa...

Vilken härlig blomsterprakt. Blomsterlönnar är väldigt vackra. Jag hade en gul för några år sedan.
Kram, Ingrid

BP sa...

Soligt och somrigt i La Marina. Här fastnar jag helt på cortadon(?) och maten med en iskall "vino blanco" i 22 grader:-)

Iofs är det inget fel på pinfärska kronärtskockor heller om jag tänker efter;-)

Anki sa...

Härlig temperatur - som en svensk sommardag :) Trevligt med nya husbilsvänner!
Ha det fortsatt gott!

Nils Åke Hansson sa...

blommande lönn = är en hibiskus

Husbilen-Ellen sa...

I så fall är det inte en vanlig hibiskus. Blommorna är utslagna i det här läget! Elisabeth

FREEDOMtravel sa...

Vilket fantastiskt väder ni har! Njut!!!

Matts Torebring sa...

Vad gott ni har det, bara njut av livets goda stunder. Kram