fredag 2 december 2016

Skandinaviska klubben

I går tog vi bussen till San Agustin och besökte Skandinaviska klubben. Vi fikade och det blev en del prat om verksamheten där. Finns mycket att göra, men tidiga morgnar i San Agustin tar emot.

Vi gick över till terrassen vid köpcentret. På torsdagar är det tydligen bondens marknad där. Goda ostar av ko-, get- och fårmjölk.

Fina grönsaker. Det var utplockat när vi kom strax före lunch.

I ett stånd, gjorde en man juicer. Basen var pressade sockerrör.

För vår del toppades det hela med syrlig juice från kaktusfukter.

Det var riktigt läskande och gott, men i.o.m. den drycken sabbade vi 5:2-dagen.

Efter att ha gått in och ut ur en massa butiker, blev det dags för dagens meny på Restaurang International. Först en tonfisksallad med vitlöksbröd.

Vi fortsatt med olika kötträtter

och avslutade med en Irish Coffee. Jag det blev en helgmiddag på torsdagen! Allt smakade mycket gott och det dessutom var det ett mycket bra pris. 9 €/person inkl drycker. Så billigt äter vi inte i Maspalomas. Det var betydligt mer restauranger och konkurrens i det här köpcentret.

Efter en riktig långlunch gick vi hemåt.

Vi gick en annan väg hem och kom förbi ytterligare ett shoppingcenter. En bar med den gröna skylten fanns där.

De markerade med en kul gubbe, riktningen till toaletten.

När vi närmade oss stora backen, kom en tysk och parkerade sin pärla, en Mercedes, vid garageporten

I morse var det 17 grader och gråväder, så det passade bra att göra ett nytt försök med bullbak. Bullarna, blev något bättre än förra gången. Vi testade dem till förmiddagskaffet. Då var åter solen framme och vi hade 23 grader. I dag är det lite blåsigt.

Turen med buss från centrum av Maspalomas till San Agustin och promenad hem. Under gårdagen gick jag 16115 steg.

Arne L sa...

När jag såg ostståndet på bondens marknad blev jag allvarligt avundssjuk. Måste bara ner till Norins ost imorgon. En viss tröst i alla fall.

Varför är det alltid så spännande att smaka på ostar?

Oj så många nya shoppingcentra det har poppat upp där. Kasbah är dock ett gammalt centrum. Roligt med Systembolagetskylten på taket - en bar som heter så - hahaha!

Er lunch var ju löjligt billigt. Här kostar en dagens mellan 90 och 110 kronor och då är det en enrätters med sallad utan dryck och Irish Coffee;-)

Mercan bara ÄLSKAR jag:-)

Lennart och hans tankar sa...

Där känner man igen sig!

Så góa omgivningar och måltiden för nyår tyck redan ha slunkit ner ha-ha, det är lätt att falla för frestelserna men man måste ju unna sig ibland ;-) Känner igen en del men förändrats har det i omgivningarna, verkligen till det bättre verkar det. Ha en skön 2:a Advent!

I San Augustin har vi bott ett par gånger. Det är lugnt och skönt där, men lite trist tyckte vi nog. Vi har ju alltid varit mest förtjusta i Las Palmas och där har vi bott, jag vet inte hur många gånger.
Ni ser i alla fall ut att ha haft det bra och den där middagen var ju verkligen toppen!

Ni ser ut att ha det riktigt mysigt med bullbak