måndag 9 januari 2017

Dagarna går snabbt

Dagarna går så fort att vi knappt hinner med. Fåglarna kvittrar och katterna jamar, så de tror det är vår!
I lördags blev en promenad till Lidl, där vi fyllde Dramaten med varor. För övrigt var det bara lite pyssel hemma och vila på altanen.

I söndags tog vi det lugnt på altanen med var sin bok i örat. På eftermiddagen gick vi upp till Restaurant El Poncho och åt en riktigt god Argentinsk Chateaubriand med klyftpotatis och tre olika såser. Vi orkade ingen dessert, så det blev glass på altanen när vi kom hem.

Vi spelade några omgångar Sequens och Lennart var lite bekymrad. Vinden började om igen och det gick åt att ha en tröja på.
Senare kom Yvonne och Mikael över. De tittade på hur ombyggnaden i vår bungalow blivit.

Efter lite husesyn blev det så att vi följde med dem hem och tittade på deras bungalow. Vi blev kvar där en stund och satt och pratade. Blev ett trevligt avslut på en bra dag.

På förmiddagen tog vi bussen till San Agustin och besökte Skandinaviska klubben. Därefter blev det en tur genom shoppingcentret och en fika innan vi vandrade hemåt utefter stranden.

Där var det ny strandkonst, men inte så pampig som i Las Palmas.

Vi gick en nya gata mot San Fernando och då träffade vi på den här graffitin, som vi inte sett tidigare. Riktigt pampig mot den blå himlen.

Vi gick upp till en kinabutik i San Fernando och köpte bl.a. en ny mopp och nya stolsdynor. På hemvägen stannade vi vid Cafeterian Casita och åt lite tapas. Gott, men inte i nivå med det vi åt i går.

När vi kom hem, vilade vi en stund i solen på altanen och sen har vi Skypat med sonen och barnbarn. Det är alltid lika kul att se dem och höra dem prata. Mira hänger med i gesterna till "Imse vimse spindel" när Harry sjunger. Det värmer farmorshjärtat.
Det har blåst lite idag och tilltog en del i kväll, så det passade bra att steka pannkakor. Det blev vår middag. Länge sen sist.

Blommiga kaffekoppar går inte hem i alla länder. Kul att se dem.

Dessan sa...

Ni vilar er och tar det lugnt ...det är ett måste på semestern :) Då gjorde vi samma sak...fast vi hemmavid. Vi skypade också med barnbarnet och sjöng imse vimse spindel:) Ovh huvud axlar knä o tå :)) Tänk vad rika vi är som har fina barn och barnbarn:) Hur klarade dom sig förut utan skype...när man är långt ifrån varandra? Kram till er

Lennart och hans tankar sa...

Ja nog går dagarna fort.
Vi har varit på rull i tre månader.

Stanna i paradiset ett tag till, för du/ni vill nog inte komma hem än, jag lovar;-)

Å du - dagarna går fort när man har roligt. Å det är precis vad du/ni har:-)

Anki sa...

Ja, nog går dagarna fort alltid! Härligt liv ni har där nere - njut av det så länge ni kan!
Ha det gott!

Skönt ni har det, verkar vara ett trevligt och bra bungalo område ni valt, bra bussförbindelser etc. Njuter dina fina bilder!