söndag 28 april 2019

Storfrämmande i helgen


Tulpanerna börjar slå ut i Järnvägsparken


liksom i Karl-Johans park.


I går förmiddag var Noelle på födelsekalas på Busfabriken och efteråt hämtade jag henne. Till middag blev det favoritmaten Taco. Vi hann spela spel och såg "Lejonkungen 2"samt läste en del böcker innan det blev läggdags.


I dag har jag introducerat virknålen. Så småningom gick det riktigt bra att göra luftmaskor.


Noelle gjorde banden till nallen Gunnars mössa!


På förmiddagen besökte vi den nya lekplatsen vid Västgötebacken, men den var lite för lätt - åtminstone när man lekt på Busfabrike tidigare.


Vi gjorde skuggfigurer mot en vägg i solen.


Så hem och göra nästa favorit, våfflor med jordgubbar och grädde.


Lite paus med Kalle Anka och vänner på datan, medan jag ordnade undan en del i köket.


Sen iväg till lekplatsen vid Oxelbergen. Den passade perfekt. På hemvägen stannade vi till i Djäkneparkskolans lekpark, bara för att testa grejorna hon gillade när hon var yngre!


Hemma igen blev det mellis på balkongen. Glass med jordgubbar och kiwi smakade gott!


Det blev lite kina-schack och annat spel innan vi packade ryggsäcken och gick till bussen.
I kväll blev det premiär att åka bussen själv till Finspång, där mamma mötte upp!
En helg går fort och roligt har vi haft, men nu är jag trött!

3 kommentarer:

BP sa...

Du är duktig som barnvakt! Full fart hela tiden. Förstår att du är trött. Min granne hade två av sina barnbarn hemma i två dagar. Nu har dom åkt och hon berättade att hon är helt slut...

Anki sa...

Oj så mycket ni hunnit med ... härliga bilder! Så bra att hon kan ta bussen själv nu :)
Ha det gott!

Ingrid sa...

Så trevligt att få vara barnvakt! Jag saknar att jag aldrig fått vara det.
Jag kan tänka mig att våfflorna blev populära.
Ha en fin vårvecka!
Kram, Ingrid