tisdag 25 oktober 2016

Kortare promenader


Nu när gråvädret slår sina våta armar om oss, blir promenaderna kortare. Vätan är inte kul, men vi har ju regnkläder så det är inte problemet. För mig är det mer de halkiga löven, som avskräcker. På håll är de vackra och lyser upp lite i tillvaron. På marken är de förrädiska.


För min del har motionscykeln kommit till heder igen. Den kan jag cykla utan att använda armarna. I stället använder jag armarna till att hålla läsplattan. När jag cyklar finns jag med i handlingen på Gotland där medeltidsveckan kryddas med mord. Just nu läser jag om "När skönheten kom till Bro" av Anna Jansson. Det är alltid lite extra när man känner igen miljöerna, där handlingen utspelas.


Nu längtar jag efter solen igen och gärna värme!

10 kommentarer:

Birgitta sa...

Har du läst Emelie Schepps böcker som utspelar sig i Norrköping

Lille silver sa...

Samma här! Svårt att komma mig för att gå ut! Väl ute kan jag arbeta ett par timmar på tomten. Nu har bilen fått service och ska snart packas inför den långa resan till södra Marocko. Först en liten operation på torsdag och rehab i 14 dagar. Svårt att tänka mig vara hemma en lång vinter. Ha det!

Arne L sa...

Likadant.
http://benitaochjag.blogspot.se

JoY sa...

Håller med dig om att löven är läskiga att gå på, ett felsteg och man ligger pladask.
Kram

Lennart och hans tankar sa...

Jag längtar till cykelturer utmed stranden!
Bra träning!

Kram

FREEDOMtravel sa...

Vädret just nu är hemskt! Det spelar ingen roll vad man tar på sig, fukten kryper in under huden...

Anonym sa...

Vackra höstfärger piggar visserligen upp men halkiga trottoarer, jerk! Flitigt du är med motionscykel. Själv motionerar jag i trädgården som nu trimmats inför vintern.

Matts Torebring sa...

Jag är till och med tveksam till att cykla nu. Så mycket löv och väta, att allt skulle kunna hända.
Kram

BP sa...

Gillar inte heller alla löv på marken. De äär ju livsfarliga.
Vad jag däremot gillar är dina tavlor, speciellt den längst till höger. Läckert!

Dessan sa...

Gå försiktigt...det kan vara riktigt hala löv....Kram