måndag 31 oktober 2022

La Cala de Mijas

 

I dag är det en vecka sen vi kom hit. Vi har njutit av blomsterprakten och

promenader längs stranden till grannbyar, både nära och lite längre bort.

Stopp vid något strandställe har varit tilltalande. Kaffe smakar otroligt bra, med havet och någon liten fiskebåt att fästa blicken vid.

Promenadstråket är toppen. Att slippa närheten av all trafik och få njuta av blommor och hav, samtidigt som vi rör oss! Det är toppen! Temperaturen har gått ner en del och det har varit fina "sommardagar". Senaste dagarna har himlen varit mer grå, men det har bara känts skönt.

Två gånger har vi varit tidigt ute på marknaden och jag har gjort fynd! Ett par nya örhängen, det hade jag ju inga tidigare, men de här var speciella!

I morgon har vi tänkt fara vidare mot Malaga.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder ! Tack!

BP sa...

Drömväder och härliga promenader. Ingenting av detta skulle du njuta av här hemma just nu. Även om hösten hittills varit förvånansvärt varm. Örhängena är hur fina som helst:-)

Margaretha Lillvik sa...

Ni är ju duktiga på att gå, det är inte vi. Marknad skulle jag vilja besöka, men har inte sätt till någon här uppe ännu.Snygga örhängen! Jag köpte ett par enkla pärlor, men lyckades tappa bort påsen, som var pytteliten. Nu på jakt efter några nya.

Elisabeth sa...

Tack för era kommentarer:
Anonym: Kul att du gillar mina foton!

BP: Visst har vi haft det skönt och här har varit riktigt bra promenadstråk! Det finns ett stort skäl varför vi åker söderöver och det är gråhet och ofta kombinerat med kyla i Sverige. Kul att du gillade örhängena. Jag föll pladask!

Margareta: Det var min andra och tredje marknad som gick av stapel i La Cala de Mijas. Du kommer säkert till någon marknad på östkusten. Trist när man tappar örhängen. Jag förknippar mina örhängen med olika platser - jag har massor och ofta lite speciella.