måndag 16 maj 2022

Bröllopsresa med Ellen


I lördags bjöd vi in Anna och Per  med familjer till Husby Säteri för att fira våra tjugo år tillsammans! De uppvaktade oss med tjugu röda rosor och en storslagen present. Något senare överraskade vi dem med att vigas i paviljongen. Det blev en minnesrik weekend.

De tjugo röda rosorna och brudbuketten hänger på tork i vårt köket och

bordsdekorationen pryder sin plats i Ellen.


På förmiddagen startade vi vår bröllopsresa med Ellen. Vi tog E4 till Linköping.

Där bygger man också för fullt.

Vi körde igenom stan och tog sen vägen mot Kisa.

Markerna blir mer och mer stenrika.

Det blev en paus vid Hackelboö. Där lyste violerna vackert.

Vid husbilsparkeringen i Kisa blev det mat paus.

Ekens rätt så nyutslagna bläd är slja nu, men kommer snart att mörkna och bli styva.

Mätta och belåtna fortsatte vi söderut. Det kom en del vita skyar över himlen.

Maskrosorna lyser fortfarande vackert gula!


Vi passerade Vimmerby, men bestämde oss för att stanna i Hultsfred. Det är nu många år sen jag hade arbetsuppgifter, som gjorde att jag besökte orten då och då. 
Nu stannade vi på parkeringen för husbilar nära smalspåret med koordinaterna: N 57° 29' 16,43''  E 15° 50' 43,02''. Platsen är gratis, men har inga  faciliteter. Den ligger centralt och lockade oss på promenad.

Det blev snabbt ett stopp, då jag såg en dambutik, som inte tillhör de stora kedjorna. Jag har letat efter långbyxor, men i år ska det vara korta ben och på mig ser byxorna urväxta ut. Här fann jag ett par som passade mig. Så klart att den matchande jumpern fick följa med. Jag känner mig riktigt nöjd.

Efter att ha gjort en återstart vid husbilen fortsatte vi flanerandet och satte oss en stund vid den relativt nyanlagda parken. Några änder kom simmande och

jag fotade en magnoliablomma! När vi kom tillbaka till Ellen blev det fika i solen.

8 kommentarer:

BP sa...

Jamen! Stort, stort GRATTIS! Helgen som gått var överraskningarnas helg - med bröllop av "äldre par" som bott ihop i över 30 år (Åke med bloggen nacka.se), och i ert fall i 20 år. Snacka om prövotid. Vi gifte oss ju också efter 34 års prövotid på en drop-in vigsel. Bara vi två.

PS. Jag trodde att ni var gifta. Så fel jag hade. DS.

bmlarsreseblogg sa...

Grattis,grattis till man och hustru!
Vi firade vår 10-årsdag förra året med att gifta oss. Ha det riktigt skönt på resan i Ellen genom vårt vackra vårlandskap!

Anki sa...

Underbart! Jag skickar ännu en varm gratulation till er båda! Njut av resan och att ni har varandra!
Kramar

Matts Torebring sa...

Grattis till Man & Hustru!
Ni har en bit kvar till oss, vi firar 54 år nästa gång.

Margaretha Lillvik sa...

Grattis igen! Idag den 17/5 firar vi vår 42 bröllopsdag, men tillsammans har vi varit i 48 år. Efter 20 år bör ni känna varandra väl och veta vad ni vill. Önskar er minst 20 år till av kärlek till varandra. 💖💖
PS snygga byxor med jumper!

Elisabeth sa...

Tack för alla kommentarer. Vi hoppas det även fortsättningsvis blir många lyckliga år tillsammans. Vi gläder oss åt att ha er som förebilder!

JoY sa...

Stort Grattis till er båda två. Härligt att gifta sig vid lite högre ålder. Kram

Our Vantastic Travels sa...

Stort Grattis till er båda och lycka till med bröllopsresan!