fredag 6 maj 2022

Cykeltur till Åby


Solen lockade ut oss på en cykelutflykt till Åby. För mig var det premiär för året. Hela turen gick på bra  cykelvägar.

När vi kom till Åby blev det lunchpaus på Åby Krog. Ryggbiff med klyftpotatis och bearnaisesås smakade jättegott!

Vi såg slån som blommade, så här gjorde jag stopp och fick låna Lennarts mobil, för min hade jag glömt hemma.

Buskarna är taggiga och inte alls välkomnande, men visst är blommorna vackra!

Vackert fräscha! När vi kom hem hade vi åkt 22 km. Jag kände mig lite ringrostig, men det var en skön tur!


5 kommentarer:

Ingrid sa...

Här på Gotland kallar vi slån för tynne och när tynnen blommar slår vårtröttheten och vårdepressionen till. Det påstod i alla fall Åke!
Kram, Ingrid

BP sa...

Slån tror jag inte att jag sett irl - kanooonbilddär. Å lunchen var helt i min smak den också:-)

Anki sa...

Vilken härlig utflykt!
Slånens blommor är verkligen vackra!
Ha en fin helg!

bmlarsreseblogg.blogspot.se sa...

Vilken härlig cykelutflykt, med en god lunch. Visst är det så att man känner sig ordentligt ringrostig efter årets första cykelutflykter.

Elisabeth sa...

Tack för era kommentarer!
Det är en ljuvlig tid nu. Växtligheten exploderar i ljuset, och vi mår bättre med det! Ha dé fortsatt gott!