torsdag 6 april 2023

Promenad längs floden Segre

 

En promenad längs floden Segre, biflod till Ebro.

Många tält och metspön fanns på plats vid floden. Här kommer många att fira Påsk.

Lennart vid ett stort gammalt träd. Känner inte alls igen vad det kan vara för slags träd, gör du? En liten ödla kilade upp och ned för stammen.

Det fanns gott om de här blommorna, 

som jag heller inte vet vad det är.

Vi gick vidare och kom förbi fruktodlingar. Vad kan det vara? Persikor?

Eller?

Ytterligare ett slags fruktämne, men vilket?

Här visste vi ändå att det var vinstockar. Första vinbladen vi sett för säsongen.

Utan för en gård växte det liljor. Trodde på håll att det var Iris, men de är mer blå. Ytterligare ett frågetecken.

Att det är vallmo vid husbilen vet jag, men

men det finns drygt 100-talet olika

så njut av fotona!

1 kommentar:

BP sa...

Jag njöt absolut av fotona, men var aningen förvånad att du inte kände igen några blommor/frukter. Då jag är urusel på flora (och fauna också för den delen) kan jag tyvärr inte hjälpa dig.